Παρασκευή, 15 Σεπτεμβρίου 2017

Το ατύχημα των λαθρεμπόρων;

Το άρθρο που ακολουθεί μας βάζει σε σκέψεις και προκαλεί εύλογα πολλά ερωτηματικά:
Βρίσκεται το λαθρεμπόριο πετρελαίου πίσω από την τεράστια ρύπανση του Σαρωνικού; 
Οι γνωστοί άγνωστοι πετρελαιάδες με τα μονοπύθμενα πειρατικά;
Μήπως στο συγκεκριμένο ναυάγιο έσκασε η βόμβα στα χέρια τους και τώρα που όλα τα βλέμματα είναι στραμένα πάνω τους είμαστε στην αρχή μεγάλων αποκαλύψεων για το κύκλωμα λαθρεμπορίας και ανεξέλκτης ρύπανσης των θαλασσών από ορφανές πετρελαιοκηλίδες; Θα την πατήσουν άραγε όπως την πάτησε η 17 Νοέμβρη δλδ όταν έσκασε τυχαία η βόμβα στα χέρια του Ξηρού;  

Γιατί ένα είναι σίγουρο: το ζήτημα αυτό μοιραία θα παραμείνει στην επικαιρότητα όσο και η ρύπανση... δλδ για πάρα πολύ καιρό! 
Όσο οι κατεστραμμένοι ψαράδες και επιχειρηματίες της παραλιακής θα ζητούν αποζημιώσεις.
Όσο οι πολίτες θα βρίσκουν απαγορευτικά για κολύμπι και περίπατο στις παραλίες.
Όσο η θάλασσα θα ξερνά πίσσα και νεκρά ζώα.
Και όλα τώρα, ίσως για πρώτη φορά, θα ερευνηθούν σε βάθος όπως ήδη δεσμεύθηκε ο πρωθυπουργός : ειδικά οι παρατάσεις αδειών που δίνονται (δίνονταν πλέον) από τον Κλάδο Επιθεώρησης εμπορικών πλοίων... και όχι τον Νηογνώμονα!
Και κάτι ακόμη θα βρεθεί αργά ή γρήγορα: το για ποιον δουλεύει ο ήδη ελεγμένος και όχι μια φορά για λαθρεμπορία Κουντούρης - αφού τα μικρά δεξαμενόπλοια σαν το δικό του μεταφορτώνουν στα ανοιχτά μεγάλα τάνκερ. 

Ποια όμως μεγάλα τάνκερ μεταφορτώνονται από πλοία χωρίς χαρτιά; 
Μεγάλα τάνκερ επίσης χωρίς χαρτιά; 
Ιδιοκτησίας;
Και ακόμη ένα τελευταίο ερώτημα που αργά ή γρήγορα θα απαντηθεί: πως φορτώνουν τα κρατικά ΕΛΠΕ ανασφάλιστα πλοία;

Για όλα φυσικά υπάρχει απάντηση: follow the money!
Αναμένουμε τα πορίσματα της ...αντιτρομοκρατικής του περιβάλλοντος. Γιατί εδώ κάτι τέτοιο χρειάζεται. 

Οικολογικό blog



Οι κατασχέσεις των πλοίων και οι δίκες για λαθρεμπόριο καυσίμων της πλοιοκτήτριας εταιρείας του Αγία Ζώνη ΙΙ 

Ενώ οι αρμόδιοι φορείς αναζητούν τα αίτια της βύθισης του «Αγία Ζώνη ΙΙ» και παράλληλα προσπαθούν να περιορίσουν τη ρύπανση στο Σαρωνικό, στο φως της δημοσιότητας έρχονται αποκαλύψεις για την πλοιοκτήτρια εταιρεία του δεξαμενόπλοιου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στη διάθεση του το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής η συγκεκριμένη ναυτιλιακή εταιρεία στην οποία ηγείται ο Θεόδωρος Κουντούρης είχε κατηγορηθεί στον παρελθόν για λαθρεμπορία καυσίμων και μάλιστα δύο πλοία της είχαν κατασχεθεί από τις αρμόδιες αρχές.

Συγκεκριμένα τόσο το 2012 όσο και το 2013 η εταιρία είχε ερευνηθεί για λαθρεμπορία. Πρωτόδικα ο πλοιοκτήτης είχε καταδικαστεί, ωστόσο στη συνέχεια εκδόθηκε από το Συμβούλιο Εφετών απαλλακτικό βούλευμα.

Ο υπουργός Ναυτιλίας, Παναγιώτης Κουρουμπλής, μιλώντας στο ΣΚΑΙ αναφέρθηκε στο γεγονός της κατάσχεσης των δυο πλοίων για λαθρεμπόριο, σημειώνοντας ότι «όταν η επιχείρηση τελειώσει, τα πάντα θα ελεγχθούν».

Ακόμη τόνισε ότι πάνω στο πλοίο την ώρα της βύθισης ήταν μόλις δυο άτομα ενώ κανονικά θα έπρεπε να είναι περισσότερα. Και αυτό είναι κάτι που ερευνούν οι αρχές καθώς, σύμφωνα με τις μέχρι τώρα καταγγελίες το προσωπικό ασφαλείας θα έπρεπε να είναι τέσσερα άτομα.

πηγή tvxs